De curand am mancat la restaurant o supa crema de cartofi care mi-a placut foarte mult asa ca am decis sa fac o reconsituire. Supa este delicioasa si satioasa asa ca v-o recomand cu placere. Se serveste calda cu bacon si branza rasa.


INGREDIENTE:

- 3-4 cartofi de marime medie
- 4-5 felii de sunculita (bacon)
- 1 cana lapte
- 1 lingura smantana
- 2 linguri unt
- 1 lingura faina
- 1-2 fire ceapa verde
- branza cedar rasa sau blue cheese
- sare, piper, condimente dupa plac

CUM SE FACE:

Se spala cartofii, se sterg cu un prosop de hartie, se inteapa cu o furculita si se pun la cuptor la 400C circa o ora sau pana cand sunt bine copti si usor moi. Daca nu aveti suficient timp sa-i coaceti ii puteti pune 5-6 minute la microunda sau puteti chiar sa-i fiebeti in coaja in apa.

 
Intre timp se prajeste baconul si dupa ce se raceste se taie marunt si se pune deoparte. Se pastreaza uleiul ramas de la prajit pentru mai tarziu. Se scot cartofii, se lasa la racit si apoi se curata de coaja si se taie cubulete.

In uleiul ramas de la bacon se mai adauga 2 linguri de unt si cand incepe sa se topeasca se presara o lingura de faina care se stinge apoi cu o cana si jumatate de lapte si se condimenteaza dupa plac. Se amesteca la foc mic circa 3 minute dupa care se adauga jumatate din cantitatea de cartofi si se mai lasa sa fiarba putin. Se opreste focul si semixeaza supa ca sa iasa o crema. In final se adauaga restul de cartofi taiati cubulete si o lingura de smantana si se incorporeaza in supa crema fara ai sfarama complet.

 
Se serveste calda cu branza rasa deasupra, cedar sau blue cheese, bacon si ceapa verde taiata marunt.
Va doresc pofta buna!
 
Monday, April 1, 2013 | 5 comments | Labels: , ,

5 comments:

  1. Gabriela
    April 01, 2013 11:12 PM

    Foarte buna supa! Trebuie incercata neaparat!

  1. Lia
    April 01, 2013 11:15 PM

    O bunatate !
    O mananc si la desert daca mi-o dai .:)

  1. La-Chef-A
    April 02, 2013 4:48 PM

    Gabriela, mie chiar mi-a placut si o recomand sincer. Din 3 cartofi iti iese o supa pentru 4 persoane. Inca un lucru pe care ar trebui sa-l mentionez in reteta este ca trebuie adaugat la fiert suficient lapte sau zeama in care am fiert carne sau legume astfel incat sa capete consistenta unei supe crema altfel va fi mai degraba un piure de cartofi obisnuit.

  1. La-Chef-A
    April 02, 2013 4:51 PM

    Lia: am vazut ca si in satul tau din nord tot cartofi se mananca in perioada asta. Te pup si o zi frumoasa.

  1. Vission House
    November 20, 2013 4:14 AM

    Ma inscriu si eu la o portie! :)

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails