Ieri, facand cuparaturile am gasit la un magazin etnic turcesc paste de kataif si mi-am adus aminte de aceasta reteta libaneza pe care am gasit-o nu demult pe Taste of Beirut.
Acest aperitiv cu creveti pe un cuib de paste kataifi si un sos de mango cu cocos mi s-a parut interesant si am vrut sa il incerc si eu cu diferenta ca am folosit coconut shrimp .


INGREDIENTE:

- 6 coconut shrimps
- 1/2 pachet kataifi
- 1 pahar unt clarefiat

PENTRU SOS:


- 3 fire ceapa verde
- 2-3 catei de usturoi
- 1 fruct mango
- 1 pahar lapte de cocos neindulcit
- 1 lingurita ghimbir si chimion uscat
- 1 lingura zeama de lamaie
- 1 lingura ulei vegetal
- 1 lingura sos curry (optional)

CUM SE FACE:

Mai inai se desfac pastele in buchete mici, se pun intr-o tava de muffins si se lasa la uscat. Se toarna in fiecare cuib unt clarefiat si se pune tava la cuptor la 200C circa 15 minute pana cand kataifi se rumeneste frumos si devine putin crocant.


Se lasa sa se raceasca si se pregatesc crevetii dupa reteta de aici.

Se pregateste apoi sosul in felul urmator. Se caleste ceapa verde taiata marunt intr-o tigaie cu o lingura de ulei vegetal, apoi se adauga usturoiul pisat si se stinge cu putina apa. Se adauga apoi putin ghimbir proapat ras, eu nu am avut, si se condimeneaza cu ghimbir so chimion, sare si piper dupa gust. Se adauga si laptele de cocos, se amesteca bine si se lasa sa mai clocoteasca dupa care se adauga miezul taiat cubulete de la fructul de mango. Se stropeste cu putina zeama de lamaie si se mai fierbe puin . Se opreste apoi focul, se lasa sa se raceasca.

Dupa ce s-a racit se amesteca sosul intr-un blender pana cand devine o pasta consistenta.
Se aseaza cuiburile de kataif in vase, se toarna cate o lingura de sos de cocos cu mango, se aseaza deasupra cate un crevete si se garniseste cu frunzulite verzi de patrunjel sau ce aveti la indemana. Se pot servi reci sau calde.



Wednesday, March 30, 2011 | 7 comments | Labels: , , , ,

7 comments:

  1. Lilly
    March 31, 2011 4:07 AM

    Of cum poate sa arate!Ma imaginez cu un cataif in fiecare mana!

  1. feldefel.arts
    April 01, 2011 12:54 AM

    Mdeci.... aham aham aham.... intr-un cuvint: samabatamamaie!

  1. Lia
    April 04, 2011 11:02 AM

    Mama,mamamaaaaaa,
    De ce m-ai facut aci si nu langa Gabiiii...:)

  1. La-Chef-A
    April 05, 2011 7:49 PM

    Lilly, de ce nu? Esti invitata mea la masa. Asta este doar aperitivul (sau desertul, cum vrei tu) :)

  1. La-Chef-A
    April 05, 2011 7:51 PM

    Ralu, cum zici tu, intr-un cuvant :) Cand ne vedem il facem si pe asta. Stiu, lista e cam lunga, timp sa fie.

  1. La-Chef-A
    April 05, 2011 7:54 PM

    Lia stiu, Maramuresul e asa departe ca si daca ramaneam in Bucuresti, tot nu mai apucai o portie de kataif :)

  1. pansy
    April 09, 2011 2:19 AM

    arata grozav ! imi plac crevetii si asta e o reteta tare apetisanta si interesanta!

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails