Facand cumparaturile, saptamana trecuta mi-au iesit in cale niste scanduri de cedru folosite pentru gatit si am decis imediat sa le cumpar. Am savarsit ieri aceasta reteta delicioasa de somon proaspat la gratar pe scandura de lemn care a fost o minunatie. Somonul capata o aroma deosebita atunci cand este gatit pe placa, pentru ca pestele absoarbe aroma de lemn afumat capatand un gust deosebit de interesant. Cedrul se potriveste foarte bine ca aroma pentru somon. Cu siguranta voi mai incerca si alte esente asociate bineinteles cu alte feluri de carne.



Ca sa nu ia foc lemnul, se pun scandurile intr-o tava cu apa la muiat cu cel putin 4 ore inainte de a pregati pestele. Placile sunt usoare si plutesc, de aceea e bine sa asezati ceva mai greu deasupra ca sa stea complet scufundate in apa. Eu am folosit o cutie de conserva.

Am pregatit un file de somon proaspat. Cam cu 40 de minute inainte se marineaza pestele. Pentru marinata eu am folosit 1/4 pahar de vin alb sec, 1/4 sos de soia, 2 lingurite zahar brun, 2 lingurite ulei de masline, zeama si coaja rasa de la o lamaie si cateva ace de la o crenguta de rozmarin.


Se pune pestele la marinat si se lasa circa 20 minute dupa care se intoarce si se mai lasa inca 20 minute.


Se sterge apoi scandura cu un prosop si se unge cu putin ulei pe partea pe care se aseaza pestele. Se sareaza somonul pe partea cu pielea si se aseaza cu pielea in jos pe scandura. Intre timp se pune gratarul la incis si se pune placa pe gratar, se acopera si se lasa sa mocneasca la foc mediu, pentru aproximativ 15-20 minute.

Din cand in cand se mai unge pestele cu zeama de la marinata. Am stat lipita de gratar mai mult ca sa adulmec aroma aceea de lemn prajit si peste copt si bineinteles ca sa fiu sigura ca nu ia ceva foc pe linga insa nu a fost cazul. Placa s-a maronit destul de tare si nu poate fi folosita decat o singura data, insa nu a luat nimic foc.

Se serveste direct pe placa. Va recomand un vin alb sec gen Cardonnay iar ca garnitura eu am avut cartofi la cuptor si sparanghel cu ou si usturoi.
Delicios!


Friday, August 27, 2010 | 11 comments | Labels:

11 comments:

  1. Lilly
    September 13, 2010 10:15 AM

    As da aproape orice pentru scandurelele acestea minunate.Frumos, tot:prezentare, idee si poze!

  1. La-Chef-A
    September 14, 2010 6:49 AM

    Multumesc Lilly. Poate se gasesc scandurele de genul asta si in Italia :) Eu vreau sa incerc si alte esente.

  1. Lilly
    September 19, 2010 1:55 AM

    Nu , nu se gasesc.Sa le caut prin internet, asa n-am cautat!

  1. feldefel.arts
    March 06, 2011 1:16 PM

    Bai, dar aprilie ala e departe rau! :P

  1. coco
    October 11, 2011 1:04 AM

    cum poate sa araaateee...!!!!!

  1. La-Chef-A
    October 13, 2011 7:29 AM

    coco,arata cum arata dar trebuie sa iti imaginezi ce aroma are.

  1. La-Chef-A
    October 13, 2011 7:30 AM

    Ralu, a trecut demult aprilie, cand vedem si placile tale la lucru?

  1. pansy
    October 14, 2011 1:03 PM

    se intoarce pestele pe placa ?ma gandesc ca pot folosi lemn de brad.

  1. La-Chef-A
    October 14, 2011 7:44 PM

    Pansy, eu nu l-am intors deloc si s-a facut chiar foarte bine. Ce-i drept am avut o bucata de somon cu tot cu piele si am pus pestele pe scandura cu pielea in jos. Cedrul tot un fel de brad e iar din cate stiu placile astea nu sunt tratate cu nimic, asa ca eu zic sa incerci cu incredere. Nu uita insa sa tii lemnul in apa cel putin 1 ora inainte sa-l pui pe foc. Daca il faci sunt curioasa cum iti iese.

  1. feldefel.arts
    December 18, 2011 9:17 AM

    Baaaaaaaaaaaaaaaaai, crima!
    Am facut un monstrulet si a iesit demential!
    Vezi ca mai am doar un set! :D

  1. La-Chef-A
    January 21, 2012 11:20 AM

    Raluca, am priceput aluzia, ma duc sa mai fac provizii cu placute, hartiute si ce-or mai fi invenat astia in materie ;)

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails