Ieri fina mea a sarbatorit un anisor. Eu, in calitate de nasa si conform traditiei din anumite zone ale tarii am decis sa fac aceasta coronita cu ciocolata inspirata de pe blogul gurmandine.ro Rezultatul a fost un deliciu.

INGREDIENTE:

PENTRU ALUAT:
-550 gr. faina (3 cups)
- 75 gr. unt (3/4 butter stick)
- 2 oua
- 1 plic drojdie uscata (3 tsps)
- 200gr lapte cald (1 cup)
- esenta de rom
- 85 gr zahar tos (4 tbsps)
- 1/2 lingurita sare

NE MAI TREBUIE:
- 50 gr. unt pentru uns aluatul
- 2 pachete ciocolata cu lapte
- 1 ou amestecat cu 50ml lapte pentrru uns coronita
- zahar tos
- scortisoara


CUM SE FACE:
Pentru aluat am folosit masina de paine. In cuva masinii am pus ingredientele in urmatoarea ordine. Mai intai laptele caldut, apoi ouale, esenta de rom, untul taiat cubulete, zaharul, apoi drojdia, faina si un praf de sare.




Am programat masina pe framatat si dospit aluatul (in cazul meu programul 8 "Dough").

Dupa o ora si jumatate, atat cat tine programul masinii, aluatul a crescut foarte frumos. Am scos apoi coca si am intins-o cu ajutorul unui sucitor de lemn pe o suprafata presarata cu putina faina pana cand am obtinut un patrat de 40cmx40cm si 1cm grosime. Se unge foaia cu putin unt topit si se presarat zahar tos dupa care deasupra am pus bucatele de ciocolata simpla cu lapte.

Am rulat aluatul si cu un cutit foarte bine ascutit am crestat aluatul in felii de circa 2 cm.


Am asezat feliile putin suprapuse intr-o tava cu peretii detasabilisi unsa in prealabil cu putin unt topit si presarata cu faina.


Am acoperit tava cu un prosopel si am lasat din nou aluatul la dospit inca o ora la loc putin caldut. Cam asa arata dupa o ora:

Am amestecat un ou cu 50ml lapte si am uns coronita cu acest amestec dupa care am presarat putin zahar brun si scortisoara.


Am pus-o 15 minute la foc mic (300F) la cuptor dupa care am mai lasat-o inca 25 minute la foc mediu (340F).



La multi ani Maria Andrea!



Sunday, June 19, 2011 | 6 comments | Labels: , , , ,

6 comments:

  1. Precious Mornings
    June 19, 2011 1:03 PM

    La multi ani, Maria Andreea si din partea mea, esti o dulce!! Si nasei felicitari maxime pentru coronita, arata intr-un mare fel! Reteta am notat-o, pare simpla si sigur trebuie sa fie foarte buna, dau de stire dupa degustare!

  1. Lilly
    June 20, 2011 5:39 AM

    Gabita, sa-ti traiasca finuta!O coronita dilce si buna, imi plac aluaturile dulci, impletite, modelate, dantelate si lucrate.Pare un cozonac dantelat!

  1. Dorina
    June 24, 2011 5:34 AM

    Sa-ti traiasca finuta! Coronita e delicioasa cred.

  1. La-Chef-A
    June 27, 2011 6:19 PM

    Precious Mornings: Multumesc in numele finutei pentru urari. Reteta este intradevar simpla, pentru mine este a doua oara cand incerc sa fac aluat de cozonac, prima incercare a fost pasca cu branza de Pasti, dar atunci am fost prea emotionata ca sa am timp sa fac si poze. Coronita asta o voi reface cu siguranta pentru ca a iesit neasteptat de buna. Sa-mi spui daca o sa-ti placa.

  1. La-Chef-A
    June 27, 2011 6:20 PM

    Lilly, coronita a iesit super. Multumesc pentru urari, o sa o pup pe finuta si din partea ta.

  1. La-Chef-A
    June 27, 2011 6:21 PM

    Dorina, incearca sa o faci pentru nu e complicata si asa e, a iesit delicioasa.

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails