Hors d'oeuvres cu andive poate fi o idee simpla, delicata si atractiva pentru orice petrecere.
Ideea de baza a acestui aperitiv cu frunze de andive ramane intodeauna aceeasi,
ingredientele pot varia, desigur. La baza fiecarei frunze se adauga o lingurita cu o pasta,
crema sau cam asa ceva peste care se poate adauga dupa preferinta o felie subtire de prosciutto,
somon afumat sau orice pastrama, creveti sau pur si simplu cateva frunze delicate de marar,
arpagic, oregano ori ce aveti la indemana si credeti ca vor face aceste "barcute" cat mai atractive si delicioase in acelasi timp.
 
 Una dintre variante poate fi cu putina branza albastra sfaramata (crumble blue cheese) peste care se presara miez de nuca si se prelinge deasupra putina miere, o alta varianta ar putea fi o pasta de avocado sau guacamole cu felii de somon afumat si bucatele de grapefruit sau multe alte combinatii. In varianta mea am folosit, alternat, branza de capra simpla sau cu miere, felii de prosciutto si coaja de lamaie si lime rasa deasupra.

INGREDIENTE:
- 2-3 andive 
- branza de capra
- cateva felii prosciutto
- 1 lamaie
- 1 limeta

 

Am desfacut frunzele de andive, le-am spalat si am ales frunzele marime medie, mai dinspre mijloc si am pastrat frunzele mai mari pentru o salat cu ton pe care o voi prezenta mai tarziu.

Am umplut baza fiecarei frunze cu cate o lingurita de branza, am asezat cate o felie de prosciutto proaspat si am ras deasupra coaja de lamaie/ limeta. Sunt delicioase si un aperitiv usor de facut dar foarte atractiv.



Un pahar de martini sau un cognac bun si voilà! petrecerea a inceput. : ) 



Thursday, February 9, 2012 | 7 comments | Labels: , , , ,

7 comments:

  1. Lia
    February 12, 2012 8:34 AM

    Nu degeaba esti regina apritivelor . :)
    Nici nu stiu ce sa aleg ,andivele ,branzica prosciutto ?
    Iau cu cea mai mare placere o barcuta si un paharut .
    Cin!Cin!

  1. Anonymous
    February 12, 2012 9:32 PM

    O idee foarte eleganta pentru aperitive, ca de altfel tot ce prezinti pe blog!Super !Intrebarea mea este daca nu cumva andivele sunt amare ?!
    Carmen

  1. La-Chef-A
    February 14, 2012 6:06 PM

    Lia, te pup si as ciocni cu mare placere un paharel cu tine insa nu vreau sa te scot de la regim. Felicitari, tine-o mai departe cu detoxul ca merita incercat! Eu si cu omul meu vrem sa incercam sa mancam mai putina carne, macar in timpul saptamanii sa mai renuntam.

  1. La-Chef-A
    February 14, 2012 6:19 PM

    Carmen, in primul rand multumesc pentru apreciere si cuvintele frumoase.
    Intr-adevar, frunzele de andive au un gust putin amar si de aceea cred eu ca se potrivesc mai bine cu branza aceea cu miere. Dar chiar daca branza nu are miere in compozitia ei mi-e personal mi-ar place sa pun separat cateva picaturi de miere deasupra si putin miez de nuca. Am folosit doar frunzele dinspre interior care sunt mai mici si pe care le poti manca dintr-o inghititura. Din restul am facut o salata pe care o voi posta curand.

  1. Anonymous
    February 14, 2012 7:47 PM

    Multumesc pt. raspuns.
    O sa incerc si eu caci pina acum toate retetele pe care le-am incercat de pe blogul tau au fost foarte bune.
    Inca odata felicitari !
    Carmen

  1. lucy
    February 16, 2012 1:07 PM

    veramente un antipasto fresco leggero e invitante!

  1. La-Chef-A
    February 18, 2012 7:26 AM

    Grazie Lucy, sono onorata!

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails