Funnel cake este un desert foarte popular aici in America mai ales cand este vorba de carnavaluri, targuri, activitati sportive sau parcuri de distractii. Este imposibil sa mergi la una din activitatile enumerate si sa nu simti in nari mirosul dulce imbietor al acestor gogosi siralate.


Exista diferite variatiuni ale acestui desert popular care difera de la regiune la regiune sau de la tara la tara insa in principiu ideea de baza ramane aceeasi, un aluat prajit care se serveste cald simplu cu zahar pudra, sau cu gem, scortisoara, fructe, frisca sau ciocolata calda. Din cate ma citit varianta Austriaca se numeste Strauben, in Slovenia Flancati, in Spania Churro, in Finlanda Tippaleipä, in India Jalebi si asa mai departe. Numele englez Funnel Cake provine de la modul de pregatire a acestor gogosi prin turnarea aluatului printr-o palnie intr-un mod circular in uleiul incis. Este o bomba calorica, ca orice alta gogoasa de altfel, interzisa bolnavilor de inima insa irezistibila in anumite ocazii, mai ales cele de care am pomenit la inceput.


INGREDIENTE:
-o cana si un sfert de faina
- 1 cana lapte rece
- 1 ou
- 2 linguri zahar
- 1 lingurita esenta de vanilie
- 1 praf de sare
- 1 lingurita praf de copt
- ulei pentru prajit
- zahar pudra, frisca, fructe sau ce doriti pentru servit
CUM SE FACE:
Se amesteca laptele cu oul intr-un castron si se aduga esenta de vanilie. Intr-un alt castron se pune faina, praful de copt, sarea si zaharul. Se toarna amestecul de faina peste cel lichid usor, in plaoie si se amesteca cu grija fara sa se faca cocoloase. Consistenta este identica cu cea de la clatite.
Intre timp se pune uleiul la incins intr-o tigaie mai adanca si cand este suficient de fierbinte (puteti presara putina faina ca sa vedeti daca este incins bine) cu ajutorul unei palnii se toarna compozitia intr-un mod circular si dantelat, fara sa se suprapuna complet straturile altfel riscati sa prajiti o gogoasa imensa.
Se rumenesc pe ambele parti si apoi se scot la scurs pe un servet de hartie absorbant.
Se pudreaza imediat cu zahar si se serveste dupa cum am spus simpla sau cu ce topping va place si aveti la indemana. Din cantitatile enumerate va vor iesi circa 4-5 gogosi, functie de marimea tigaii (si gaura palniei :)
Este un desert rapid care le va place cu siguranta copiilor.
Va doresc pofta buna!







Friday, April 19, 2013 | 6 comments | Labels: , ,

6 comments:

  1. ophelia1983
    April 20, 2013 1:43 AM

    foarte interesant desertul! asta e frumusetea blogurilor culinare, ca descoperi tot felul de retete despre care habar nu aveai ca exista!

  1. Dorina
    April 23, 2013 12:36 AM

    Interesant desertul , o sa-l fac si eu micutei mele , sigur ii va placea.

  1. Gabriela
    June 10, 2013 6:43 AM

    Un desert bun si rapid!

  1. Badarau Andreea
    April 21, 2017 2:27 AM

    Foarte delicios

  1. Federica
    July 09, 2018 12:47 AM

    Mmmm, sembra delizioso!! Da provare :)

  1. Indian Keto Diet
    January 16, 2021 10:17 AM

    Thanks admin for the post, Its really a nice post and Looking for more blogs like this. Please stay updated..!

    Indian Keto Coach in British Columbia

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails