Brie en Croûte sau branza Brie imbracata in crusta de foietaj la cuptor este un deliciu in adevaratul sens al cuvantului. Desi exista mai multe variante pentru aceasta reteta de Brie la cuptor combinatia de branza topita cremoasa in amestec cu dulceata sau miere si fulgi de migdale, nuci sau alune imbracate intr-o crusta crocanta de foietaj este un succes garantat si cu toate ca pare destul de sofisticata totusi se prepara usor si rapid.

Reteta este inspirata chiar de pe website-ul firmei producatoare de foietatj Pepperidge Farm® Puff Pastry unde puteti gasi si un video explicativ alaturi de multe alte retete interesante care folosesc produsele lor.

INGREDIENTE:

- 1 rotita branza Brie (227gr.)
- 1 rulou de foietaj din comert
- o mana afine rosii (cranberries) uscate
- 2 linguri fulgi de migdale
- 2 linguri dulceata de caise sau mango
- 1 ou amestecat cu o lingurita de apa

 Se incinge cuptorul la 400F/ 200C. Intr-un castronel se bate un ou cu o lingurita de apa rece.
Se dezgheata foietajul si se intinde o foaie pe o suprafata pe care am presarat putina faina pana cand obtinem un patrat de circa 30x30cm. Cu ajutorul unui rotite pentru taiat pizza am taiat colturile patratului si le-am pastrat pentru ornat.


Am intins peste foaie un strat de dulceata lasand marginile de circa 5cm neunse. Eu am folosit o dulceata de caise de provenienta italiana foarte fina cu un gust dulce acrisor care s-a potrivit perfect in combinatia asta.  
 

 Am presarat apoi afine rosii uscate si fulgi de migdale iar in mijloc am asezat branza. Am uns marginea cu amestecul de ou cu apa si apoi am impaturit branza in foietatj. 
 




Dupa ce am impachetat branza bine in foietaj se intoarce si se aseaza intr-o tava. Cu bucatile de foietaj ramase de la colturile taiate am ales cateva fasii cu care am ornat totul, apoi am uns deasupra cu ou si am dat tava la cuptor circa 25 minute.



 
Se serveste dupa preferinta calda daca va place Brie topit alaturi de fructe prospete si crackers sau o puteti lasa 30 minute sa se raceasca dupa care se pate taia felii.

Sunday, March 4, 2012 | 10 comments | Labels: , , ,

10 comments:

  1. Dorina
    March 04, 2012 11:16 PM

    Ce fain arata . O sa incerc reteta . Pupici .

  1. La-Chef-A
    March 07, 2012 5:31 PM

    Merita sa o incerci, sunt sigura ca o sa va placa.

  1. Monica
    March 10, 2012 10:15 AM

    Ce idee minunata! Si eu si sotul suntem mari iubitori de foetaj si brie, il vom testa, cu siguranta!
    Iti multumim pentru toate retetele minunate, te admiram foarte tare!
    Monica si Mihai

  1. La-Chef-A
    March 11, 2012 8:45 AM

    Monica si Mihai: Daca va place Brieul si foetajul, reteta asta chiar este simpla si delicioasa. Noua ne-a placut atat de mult ca l-am facut ieri din nou. Multumesc foarte mult.

  1. Any
    March 14, 2012 2:36 AM

    Eu ador brie-ul si foietajul, asa ca mai mult ca sigur il incerc!

  1. La-Chef-A
    March 14, 2012 1:17 PM

    Any: Te astept cu impresii daca il incerci. Noua ne-a placut foarte mult combinatia. Te pup.

  1. Marga
    April 20, 2012 11:06 AM

    Wow, ce bine arata! Cu siguranta incerc reteta asta!

  1. La-Chef-A
    April 22, 2012 9:24 AM

    Marga: multumesc pentru vizita. Sper sa iti placa si tie combinatia.

  1. Corina Ureche
    December 18, 2012 4:13 AM

    Gabriela draga, azi ti-am descoperit blogul si parca nu reau sa ma plec de aici. Retetele tale sunt frumoase, pozele si mai si. Voi testa aeasta reteta acum de sarbatori. O zi frumoasa! :*

  1. La-Chef-A
    December 20, 2012 5:44 PM

    Corina: Multumesc pentru cuvintele frumoase. Asta este una dintre retetele mele preferate si o recomand cu multa placere mai ales pentru ocazii speciale. Sarbatori fericite si La Multi Ani!

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails