Si pentru ca tot a venit vremea gratarelor iata si o reteta delicioasa de mititei inspirata de la Maya.


INGREDIENTE:

- 1kg carne tocata amestecata de porc si de vita
- 300 ml. zeama in care am fiert oase
- 1 lingurita majoran uscat
- 1 crenguta cimbru verde sau o lingurita cimbru uscat
- 1 lingurita chimen
- 1 lingura boia dulce
- sare si piper proapat macinat
- 1 capatana usturoi
- 1/2 lingura bicarbonat de sodiu stins in cateva picaturi de zeama de lamaie sau apa minerala

CUM SE FACE:

Intr-un robot de bucatarie sa amesteca cateva linguri din supa de oase cu usturoiul pisat, cimbrul, majoranul si chimenul.
Intr-un castron se amesteca carnea cu restul ingredientelor, mai putin zeama de oase care se va adauga treptat cate putin.
Se framanta bine timp de cateva minute si se adauga cam jumatate din zeama de oase.

Se lasa sa stea cam 30 minute dupa care se framanta din nou adaugand treptat restul de zeama.
Se acopera vasul si se lasa la frigider pana a doua zi.

Se formeaza mititeii cu mana uda si se pun pe gratarul bine incins la foc puternic cateva minute rasucindu-i pe toate partile.

Se servesc calzi cu mustar acompaniati de o bere rece.
Pofta buna!


Saturday, May 14, 2011 | 4 comments | Labels: ,

4 comments:

  1. Dorina
    May 16, 2011 6:02 AM

    Mi-e o pofta de mitittei de mor , as face si eu dar nu am gratar , nici macar un grill inca.

  1. La-Chef-A
    May 19, 2011 6:59 AM

    Si mie imi era dor de mititei, chiar nu am mai mancat demult. Este pentru prima oara cand fac mititei acasa iar astia au iesit deliciosi, exact cum ii stiam. Poate in viitor cand o sa ai un grill o sa-i incerci,nu se fac greu deloc asa ca tii recomand.

  1. Anonymous
    July 08, 2013 4:15 PM

    Cum ati facut zeama de oase? Din cate oase si ce fel de oase? Multumesc.

  1. La-Chef-A
    July 14, 2013 6:28 PM

    Imi cer scuze pentru intarzierea cu care va raspund. Pentru zeama de oase am pus intr-o oala cu apa la fiert cateva oase de porc sau vita (circa jumatate de kilogram de oase) cu putina carne pe ele(de la picior sau coaste), cu maduva de preferat, intregi sau sparte in bucati mai mici. Am adaugat o ceapa intreaga, cativa catei de usturoi, boabe de piper, foi de dafin si sare. In mod optional se pot adauga la fiert si cateva legume intregi cum ar fi telina, morcov, pastarnac. Se fierb bine, se curata spuma si apoi se mai fierbe la foc mic pana se desprinde complet carnea de pe oase si apa scade. Se strecoara zeama si se foloseste la diferite mancaruri sau fripturi.

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails