INGREDIENTE:

- aluat proasp
ăt pentru pizza (cca. 350gr. la temperatura camerei)
- 1 lingură de făină pentru întins aluatul
- 1 lingură busuioc uscat
- 3 linguri de unt
- 2-3 căţei de usturoi
- 1 lingură pătrunjel tocat mărunt
- 1 praf de sare
-2 linguri de parmezan

PENTRU ALUAT:
- 350gr. faină alba
- 3 linguri de ulei
- 1 linguriţă de sare
- 2 linguri drojdie uscată instant
- 1 lingură de zahăr
- 225ml. apă călduţă

CUM SE FACE:

Se pregăteşte aluatul pentru pizza. Eu l-am făcut in maşina de pâine.
Se pun ingredientele in vasul de facut p
âine, mai intâi lichidele, apa, uleiul apoi sarea, zahărul si se acoperă totul cu făină. Deasupra se presară drojdia si se programează maşina pe framântat şi dospit aluat.
Cănd este gata împărţiţi aluatul în jumătate. Se păstrează o jumătate acoperită cu un prosop de bucătărie iar cealaltă jumătate se întinde pe o suprafata presărată cu făină cu ajutorul unui sucitor până la crearea unui pătrat de circa 20 cm. Dacă aluatul este foarte rigid, folosiţi mâinile pentru a-l întinde mai usor .Intre timp încălziţi cuptorul la 200 ° C.

Se taie 12 benzi si se leaga fiecare bandă într-un nod iar apoi se aranjează nodurile intr-o tavă acoperită fie cu hartie de copt fie cu folie de aluminiu ca să nu se lipească. Acoperiţi-le cu un prosop de bucătărie în timp ce se repeta operaţia de rulare, tăiere şi legarea cu cea de-a doua jumătate de aluat. Eu am facut o tavă cu noduri si una cu baghete răsucite.
Le-am pres
ărat cu busuioc uscat si parmezan si le-am pus la cuptor.

Se curăţă caţeii de usturoi, se pisează mărunt şi se amestecă cu untul într-o tigaie la foc mic. Se lasă doar până când untul s-a topit şi amestecul este încălzit. Opriţi focul şi amestecaţi cu trunjelul tocat mărunt.

Imediat după coacere, se ung nodurile cu amestecul de usturoi si patrunjel.
Se servesc
cald
e sau cu sos marinara.



Friday, June 10, 2011 | 11 comments | Labels: , , , ,

11 comments:

  1. feldefel.arts
    June 11, 2011 12:06 AM

    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, arata minunat! Aproape ca nici nu imi aduce aminte nodul tau de inelul ala buclucas cu care mi-ai rupt 455 perechi de ciorapi :)))))

  1. Lilly
    June 11, 2011 6:57 AM

    Mai, care-i faza cu ciorapii?Ieniuei, fac si eu ca Maestro, extraordinare nodurile astea.

  1. La-Chef-A
    June 11, 2011 7:26 AM

    Lili, povestea e veche, de pe vremea cand eram eleve de liceu si stateam amandoua in aceeasi banca, ea pe partea cu inelul meu cu care vesnic, dar stii cum,vesnic; nu era zi sa nu-i agat dresul cu inelul. Iar pe vremea noastra un dres costa si nici nu se gasea....Oricum, modelul inelului meu semana cu aceste fundite frumoase si delicate, nu-i asa capris?

  1. Lia
    June 12, 2011 1:11 PM

    Gaby,

    Nodurile astea cu garlic sunt pentru mine precum rama pentru peste.As manca o tava .
    Spun din nou.Norocul ta ca esti departe.Numai in bucatarie cu tine as sta .:)

  1. Precious Mornings
    June 14, 2011 2:16 AM

    Nodurile astea cred ca merg super langa niste frigarui de pui, la gratar in general. Am notat reteta, multumesc

  1. La-Chef-A
    June 14, 2011 5:13 AM

    Lasa Lia ca le-am promis la copii ca o sa mergem o data cand venim in Romania in Maramures ca sa le arata ce frumoasa e si tara noastra. O luam si pe fel de fel cu noi ;O)

  1. La-Chef-A
    June 14, 2011 5:14 AM

    Precious Mornings: Nu e o idee rea, o sa incercam si cu frigarui. Cu placere, sper sa iti placa.

  1. feldefel.arts
    June 14, 2011 10:15 AM

    Mbaaaaai, tre' sa ma platesti cu greutatea mea in dresuri :)))))

  1. Maya
    June 14, 2011 1:29 PM

    Fantastic arata noduletele astea!Parfumate si gustoase!

  1. La-Chef-A
    June 15, 2011 8:32 AM

    Caprito, si cam cate kile de dres ar trebui sa-ti dau ? ;O)

  1. La-Chef-A
    June 15, 2011 8:33 AM

    Da Maya, foarte gustoase, atat de gustoase ca ar fi spre binele meu sa nu le mai fac ca le mananc. :)

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails