Salata de fructe poate fi preparata in tot timpul anului si cu diferite fructe proaspete pe care le aveti la indemana sau chiar si din conserva. Atunci cand va este pofta de ceva dulce, delicios si rapid salata de fructe poate fi o alegere foarte buna pentru un desert simplu si sanatos. Creati propriul vostru asortiment de fructe tropicale sau locale si serviti salata, dupa preferinta, cu inghetata, miere, zahar, sirop, alcool, ornatata cu frisca, frunzulite de menta, scortisoara sau pur si simplu in sucul lor propriu, fara nimic altceva.

Eu am pregatit aceasta salata mai exotica mai mult in ideea de a va prezenta deosebitele proprietatile nutritive ale acestor 4 fructe tropicale: pitaya, kiwi, rodia si carambola pe care am sa le prezint separat in continuare.

INGREDIENTE:

- dragon fruit (pitaya)
- kiwi
- rodia
- star fruit (carambola)
- frisca
- 2-3 linguri de miere
- 1 lingurita zeama de lamaie
- frunze de menta pentru decorat


STAR FRUIT SAU CARAMBOLA

Carambola se crede ca este originar din Sri Lanka, dar in ultimile sute de ani a fost cultivat in Asia de Sud-Est si in Malaezia. Datorita formei sale este cunoscut si cu denumirea de “fructul stea”. Carambola Averrhoa sau Star Fruit este un fruct aromat din familia Oxalidaceae. Este un fruct foarte aromat, suculent cu un gust interesant si deosebit, cu o pulpa galbena-portocalie.

Carambola este o sursa bogata de vitamina C, iar 50 de grame din acest fruct contin o cantitate echitabila de vitamina B si vitamina A. Este, de asemenea, si o sursa buna de fibre alimentare si de aceea poate contribui la reducerea tensiunii arteriale si a colesterolului. Fructele stea sunt si o sursa bogata de antioxidanti.
DRAGON FRUIT SAU PITAYA


Pitahaya, un cactus originar din Mexic, mai este cunoscut şi sub denumirea de fructul dragonului. Este o specie de fruc exotic, ce se cultiva in zone cu clima uscata, subtropicala, unde precipitatiile anuale sunt foarte scazute. Cu o forma putin alungita si o coaja de culoare rosie pitaya inveleste un miez alb sau rozaliu plin de seminte mici negre. Unele soiuri sunt roz sau galbene.

Asemanator cu kiwi la textura si datorita semintelor mici negre are un gust mai putin acrisor decat acesta si mai putin aromat. Conţine fibre alimentare, vitamina C, fier, calciu şi antioxidanţi naturali. Coaja acestui fruct nu este comestibilă. Fructul se poate taia in doua jumatati sau felii si poate fi servit crud, in salate, dar este adesea folosit si in sucuri, compoturi sau ceaiuri.

RODIA

Rodia este cultivata din timpuri stravechi in Asia occidentala si Africa de Nord. Are forma asemanatoare unei portocale si o coaja dura si rezistenta de culoare rosie. Pulpa gelatinoasa a rodiei este formata dintr-o multitudine de boabe rosii care au un gust dulce-acrisor. Din boabele de rodie se extrage un suc care este des folosit de cei care vor sa piarda in greutate.


Nu au foarte multe calorii şi nu conţin grăsimi saturate, însă sînt pline de antioxidanţi, minerale şi vitamine, în special, B şi C. Rodia e o sursă bogată de fibre solubile şi nesolubile. Reglează sistemul digestiv şi ameliorează constipaţia. Fructul este recomandat în diete şi la scăderea colesterolului. Cura cu rodii este eficientă în reducerea riscului bolilor de inimă, în prevenirea cancerului de colon şi de prostată, sporeşte imunitatea. În cosmetică, extractele de rodie sînt foarte bune pentru piele, ajută la depigmentarea petelor produse de arsurile solare. Sucul de rodii este indicat persoanelor care suferă de tulburări ale căilor urinare. Fructul are un efect deosebit antibacterian şi previne maladiile virale, dar are şi efect asupra tusei. Aceste fructe sînt recomandate persoanelor în vîrstă care suferă de osteoartrită, deoarece calmează durerile.

KIWI FRUIT

Kiwi este fructul comestibil al plantelor Actinidia chinensis si Actinidia deliciosa cu provenienta din sudul Chinei. Fructul de kiwi este unul dintre cele mai bogate in vitamina C, continand de asemenea si o gama larga de substante nutritive. Pe linga vitamine, mai contine si fibre care protejeaza impotriva diabetului si ajuta la reduce riscul producerii celulelor canceroase. În general se consuma proaspat. Se taie fructul in doua jumatati si cu ajutoarul unei lingurite se scoate si se manaca miezul.

Acest fruct este unul dintre cele mai bogate in vitamina C, continand de asemenea si o gama larga de substante nutritive care ajuta la intarirea sistemul imunitar.
Datorita cantitatii mari de vitamina C combate imbatranirea pielii, aparitia ridurilor, vergeturilor, ajuta la refacerea rapida a plagilor si mentinerea elasticitatii pielii.
Lupta impotriva cancerelor atat la modul general prin continutul de luteina, cat si impotriva cancerelor tubului digestiv prin continutul ridicat de fibre. Datorita continutului de potasiu, kiwi joaca rol de afrodiziac natural. Previnde bolile de inima, scade tensiunea arteriala si creste rezistenta vaselor. Este indicat in perioada de crestere la copii. Este indicat in regimul alimentar postoperatoriu, ajutand la refacerea plagii si a intregului organism. Este indicat sa consumati acest fruct in stare proaspata datorita faptului ca isi pierde usor proprietatile daca este supus unor procese termice. Recomandat este sa il consumati ca atare, in salate de fructe sau in sucuri naturale.

SALATA DE FRUCTE:


Pentru a prepara salata de fructe avem nevoie in primul rand de diferite fructe proaspete spalate, curatate de coaja si samburi si taiate cubulete sau felii. Se ameteca apoi toate intr-un castron, se adauga miere si putina zeama de lamaie si se orneaza cu frisca si frunzulite proaspete de menta.





Thursday, October 20, 2011 | 8 comments | Labels: ,

8 comments:

  1. Dorina
    October 20, 2011 11:17 PM

    Frumoasa , colorata , delicioasa . Fructul dragonului nu am mancat niciodata , desi l-am vazut in multe locuri . Ma intriga tare , trebuie sa-l cumpar .

  1. Lia
    October 22, 2011 8:32 AM

    Io vreau un poster cu salata ta ! :))

  1. pansy
    October 24, 2011 8:11 AM

    Nu am mancat vreo doua din fructele salatei tale,dar e asa spectaculoasa salata ta!fructul dragonului se mananca cu coaja ?

  1. La-Chef-A
    October 25, 2011 7:41 PM

    Dorina, fructul dragonului arata foarte interesant dar la gust pe mine nu m-a impresionat foarte tare. Incearca-l de curiozitate si o sa te convingi singura ca tot kiwi e mai placut si mai acrisor ca sa nu mai vorbim ca e si ceva mai accesibil si la pret.

  1. La-Chef-A
    October 25, 2011 7:45 PM

    Lia, am presat bine salata intre 2 cartoane si iaca gata posterul. Acum sa vad cum ti-l trimit fara sa se manjeasca pe drum :P

  1. La-Chef-A
    October 25, 2011 7:51 PM

    Pansy am banuiala ca cele doua fructe la care te referi sunt star fruit si dragon fruit. Coaja celui din urma nu este comestibila. Eu i-am curatat doar exteriorul si am pastrat o parte subtire roz mai mult pentru ca mi-a placut cum arata asa.
    Star fruit m-a surprins prin faptul ca este un fruct foarte zemos si are o aroma aparte.

  1. Anonymous
    February 07, 2014 1:50 AM

    Chiar astăzi am mâncat și eu carambola... Părerea mea... Interesant după miros, graoznic la gust... Parcă mănânc plante de ghiveci! Consistența moezului este ca cea a ananasului mai ne copt, dar gustul este puțin de floare sau chiar de nimic... Se mai aseamănă la gust cu un măr fără gust! Un fruct ce nu mi-a plăcut și nu-l recomand să se consume, dacă stai în România... Lcuiești în Florida, sau pe unde se mai cultivăel Atunci încearcă-l... Pote acolo e mult mai bun

  1. Anonymous
    February 07, 2014 1:53 AM

    ... Am câteva greșeli de scriere pentru că site-ul mu este optimizat pentru dispozitive mobile... Am scris de pe un iPad și nu mă lăsa să modific greșelile! Și am mai uitat să spun că arăta aproape ca cel de mai sus, doar că al meu nu era chiar așa de negru, dar începuse să cam devină ca cel de mai sus!

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails