Am mai facut lasagna de nenumarate ori si in diferinte variante. Am postat una dintre variante aici, unde pentru umplutura am folosit doar carne tocata calita cu ceapa si sos marinara. De data aceasta am decis sa va prezint o varianta imbunatatita la care am adaugat branza ricotta si felii proaspete de mozzarella. Copiilor mei le place tare mult lasagna si intrucat este delicioasa si usor de facut am sa va prezint si aceasta reteta pas cu pas.

INGREDIENTE:

- 500gr. carne tocata de porc sau de vita
- 16 foi lasagna, nefierte
- 1 borcan marinara sos (24 oz sau 680 gr.)
- 1 cutie branza ricotta (15 oz. sau 425 gr.)
- 1 bucata branza proaspata mozzarella taiata felii
- 200 gr. cascaval ras
- 3 oua
- busuioc proaspat sau patrunjel verde
- 2 linguri ulei
- sare si piper

CUM SE FACE:

Intro tigaie cu o lingura de ulei incins se caleste carnea si se stinge cu jumatate de pahar de apa. Cand s-a rumenit putin se condimenteaza si se adauga un sfert din sosul marinara dupa care se mai lasa putin la calit impreuna amestecand mereu. Se opreste focul si se lasa deoparte sa se raceasca putin. Eu prefer sa pun foarte putin ulei si sa fierb mai bine carnea in apa. In felul acesta iese mai putin grasa mancarea.

Separat, intr-un castron se amesteca branza ricotta cu ouale si cascavalul ras. Se poate adauga busuioc prospat tocat marunt si se sareaza si pipereaza dupa gust.

Intr-un vas intins pentru cuptor si stropit cu putin ulei se presara putin sos marinara dupa care se intinde primul strat de foi de lasagna.

Se aseaza frumos cu ajutorul unei spatule jumatate din amestecul de ricotta se presara verdeturi daca vreti si se intinde carnea tocata. Desupra se aseaza un alt strat de paste de lasagna uscate.


Urmatorul strat a constat in restul de ricotta peste care am asezat feliile prospete de mozzarella.

Am acoperit cu ultimul strat de foi de lasagna, am turnat restul de sos marinara, am presarat verdeturi (in cazul meu patrunjel proaspat dar se preteaza mai bine cu busuioc verde) si cascaval ras dupa care am acoperit cu folie si am dat la cuptorul incins la 350F /210C circa 30 minute, am scos folia si am mai da la cuptor inca 5 minute.

Se serveste calda. Va doresc pofta buna!


Saturday, January 21, 2012 | 6 comments | Labels: , , , ,

6 comments:

  1. Precious Mornings
    January 21, 2012 11:34 PM

    Pozele arata ca si cand eu ar trebui sa-mi trag frumos un scaun si sa servesc cat inca este fierbinte :) ,insa ma aleg doar cu inghititul in sec si cu reteta scrisa. :) Te pup si iti multumesc si pentru aceasta reteta faina.

  1. sara & Miki
    January 22, 2012 1:09 AM

    Arata super, o prezentare de 10, pup!

  1. DiaMar bucataria galbena
    January 22, 2012 4:01 AM

    Ai un premiu la mine.Sa vii sa-l ridici.Te pup!

  1. La-Chef-A
    January 24, 2012 3:14 PM

    Precious Mornings: Trag si eu scaunelul langa masa si-mi imaginez ca cinam impreuna. Cin-cin! Te pup si iti multumesc ca ai venit la masa.

  1. La-Chef-A
    January 24, 2012 3:19 PM

    Sara & Miki: Multumesc frumos. Salutari si pupici!

  1. La-Chef-A
    January 24, 2012 3:21 PM

    DiaMar-bucataria galbena: Multumesc mult pentru premiu. De altfel este primul meu premiu de acest gen si nu prea stiu exact cum se procedeaza. Multumesc inca o data, ma simt onorata.

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails