Am cumparat un muschi de porc si am cautat o reteta mai deosebita pentru medalionul asta care sa se poriveasca cat mai bine cu finetea si culoarea roz a purcelului. Tot cautand pe internet am gasit o reteta interesa pe Euforia Cuisine pe care insa am modificat-o putin si adaptat-o la gustul meu personal.

INGREDIENTE:

- 1 bucata muschi de porc
- 1 mar verde
- 2 bucati branza feliata (eu am folosit Muenster)
- frunze proaspete de salvie
- 20gr. unt
- 200ml. vin alb sec
- sare, piper, condimente dupa gust
- sfoara pentru legat carnea

CUM SE FACE:

Am spalat bine cu apa rce muschiul de porc. Bucata pe care am cumparat-o eu a avut un strat subtirel de grasime deaupra pe care eu personal am lasat-o la locul ei, insa daca doriti, puteti inlatura cu un cutit bine ascutit orice parte de grasime. Am crestat apoi muschiul pe toata lungimea lui.

Separat am spalat merele (de fapt un mar a fost suficient) si l-am taiat felii. Eu am optat pentru merele verzi pentru am preferat varianta acrisoara care cred eu ca se potriveste de minune cu carnea de porc. Puteti folosi insa ce mere aveti in dotare si as merge pana acolo incat as sugera sa folositi chiar si alt fruct daca vi se pare mai exotic sau mai pe gustul vostru, poate pere, mango, ananas sau gutuie, de ce nu?

In teietura carnii am asezat 2 felii de branza, apoi am asezat feliile de mar, iar branza si deasupra am pus soldateste frunzele de salvie. Am legat muschiul cu o sfoara si apoi l-am condimentat cu sare, piper si oregano uscat. Puteti folosi condimentele din dotare, la alegere, dupa gustul si placerea fiecaruia.


Intr-o tigaie la foc mediu am pus la topit cateva bucatele de unt (puteti folosi ulei de masline in schimb) si am pus carnea la rumenit pentru cateva minute pe fiecare parte.

Am pus apoi carnea intr-o tava rezistenta la foc, am stropit-o cu un pahar de vin alb, am acoperit-o cu folie si am pus-o la cuptor la 180C, 20 minute, dupa care am scos folia si am mai lasat-o inca 20 minute la aceeasi temperatura.

Am servit-o cu cartofi la cuptor si un pahar de vin alb rece.
Pofta buna!

Thursday, June 30, 2011 | 4 comments | Labels: , , , , ,

4 comments:

  1. Lia
    July 01, 2011 3:50 AM

    Dupa cum ti-am scris si pe Arta...,as veni pentru asa un treat si calare si pe jos .:)

  1. La-Chef-A
    July 01, 2011 7:18 PM

    Multumesc frumos pentru poezie, nici nu stii ce mai binedispus. :*

  1. Gabriela
    March 15, 2013 1:17 PM

    Foarte interesanta reteta! Sincer, caut o reteta cu muschi de porc la cuptor si nu stiu ce sa aleg! Atat de bine arata toate!

  1. La-Chef-A
    April 01, 2013 5:35 PM

    Gabriela: Banuiesc ca intre timp te-ai decis si ai incercat una din reteta si mai mult decat atat, sper ca ti-a si placut. Multumesc!

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails