Au trecut si sarbatorile, ce-i drept cam repede si odata cu ele am reusit sa dovedim si bucatele multe si bogate pregatite in stilul traditional romanesc. Acum pentru ca am decis sa revin la programul normal si la o dieta mai sanatoasa am pregatit aceasta mancarica gustoasa de naut si fenicul calite intr-un sos de portocale si vin alb. Trebuie sa admit ca desi am fost de multe ori tentata sa experimentez feniculul abia acum am decis sa-l incerc.

Cautand un mod de a-l pregati cat mai pe gustul meu am gasit aceasta reteta de "Braised Fennel and White Beans" by Martha Stewart si am decis sa o incerc si sa o adaptez insa in varianta proprie. Mi s-a parunt interesanta combinatia si am decis sa inlocuiesc fasolea alba cu nautul la care pentru mai mult gust am adaugat bucatele de bacon pe care apoi le-am calit impreuna intr-un sos delicios de porocale. Portocalele si fenelul merg mana in mana si combinatia acestor ingredienta a rezultat intr-o mancarica deosebita si aromata.

INGREDIENTE:

- 1 bulb de fenicul
- 2 portocale (zeama si coaja rasa)
- 6 felii bacon
- 1 ceapa
- 2 linguri unt
- 1/2 pahar vin alb
- 1 cutie naut la conserva fiert in apa
- 3 linguri mozzarella
- sare si piper

Am curatat bulbul de tije si frunze, l-am spalat si apoi l-am taiat in 4 bucati. Am curatat miezul si am taiat in felii fiecare bucata.


Pentru aceasta reteta eu am folosit am folosit felii de bacon din carne de curcan care sincer este foarte gustos si trebuie sa recunosc ca este si ceva mai sanatos decat varianta mai impanata de porc.


Intr-o tigaie am pus la incins 2 linguri de unt si am calit feliile de bacon.



Le-am pus apoi la scurs pe un prosop de hartie absorbant iar dupa ce s-a racit putin l-am taiat in bucatele mai mici pe care le-am lasat deocamdata deoparte.


In aceeasi tigaie in sosul ramas de la sunculita am calit ceapa taiata marunt si am calit-o cateva minute apoi am adaugat si feliile de fenel si le-am mai lasat sa se rumeneasca si sa inmoaie.


Intre timp am scurs zeama de la doua portocale si scurs nautul. Am pastrat zeama in cazul in care mancarica scade prea tare si mai este nevoie sa adaugati la fiert.


Am adaugat nautul peste fenicul si am sropit cu zeama de portocale si jumatate de pahar de vin alb. Am sarat si piperat dupa gust si le-am lasat sa fiarba cu capac la foc mic pana cand nautul este suficient de moale., circa 10-15 minute.



Cand si nautul si fenicului au fiert si sucul a scazut la jumatate am adaugat baconul maruntit, le-am ametecat bine impreuna si am turnat tot amestecul intr-un vas pentru cuptor. Am ras putina coaja de portocala deasupra si am presarat mozzarella. Am pus vasul la cuptor cateva minute cat sa se topeasca branza.

Am servit mancarica calda cu felii de portocala si acompaniata de un pahar de vin alb sec.
Va doresc pofta buna!

Friday, January 6, 2012 | 4 comments | Labels: , ,

4 comments:

  1. Boabe de Cafea
    January 13, 2012 9:49 AM

    Interesanta reteta! Imi plac mult mancarurile aromate. Ai niste fotografii foarte reusite:)

  1. La-Chef-A
    January 21, 2012 11:00 AM

    Boabe de Cafea: Multumesc frumos pentru cuvintele frumoase. Si mi-e imi plac mult mancarurile aromate iar feniculul a fost o surpiza cu atat mai placuta cu cat a fost pentru prima data cand l-am gatit si mai ales in aceasta combinatie.

  1. Anonymous
    June 19, 2013 4:30 AM

    Este unul dintre cele mai delicioase meniuri cu care imi regalez familia, in ultimul timp. Deseara voi incerca "Buletele de cascaval", sunt convinsa ca vor fi delicioase. Felicitari pentru Blog, subscriu celor care au adus, inaintea mea, elogii.
    (C. Mtl, CA)

  1. La-Chef-A
    July 14, 2013 6:33 PM

    Multumesc frumos pentru elogii si pentru ca mi-ati incercat retetele. Ma bucur nespus ca v-au placut.

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails