Pentru ca a venit vremea portocalelor va propun o friptura intr-un sos cu un gust deosebit si o aroma placuta. In opinia mea, in ciuda faptului ca portocalele, si in special coaja, au o aroma suficient de intensa, ea nu va ineca insa in buchetul ei gustul ingredientul principal din vas, ci doar il va accentua.

INGREDIENTE:
- 1 pulpa de porc (in jur de 1kg)
- 2 portocale de marime medie
- 200 ml. suc stors de la o portocala
- 50 ml. apa
- 1 lingurita de zahar


PENTRU MARINATA:
- 2-3 catei de usturoi
- 3 frunze de dafin
- 2 crengute cimbru
- 1 lingurita oregano
- 1 lingurita rozmarin
-1 lingurita boia dulce
- sare marina
- piper proaspat macinat
- coaja rasa de la o portocala


Se leaga carnea cu o sfoara in cateva locuri si marineaza pulpa cu ingredientele de mai sus. Se pune apoi untr-un vas cu capac si se lasa cateva ore la frigider.

Se scoate apoi si se caleste friptura pe toate partile intr-o tigaie cu o lingura de ulei.


Asa arata dupa ce s-a prajit frumos in tigaie si a capatat o culoare frumoasa. Nu pot sa va descriu in cuvinte cum mirosea in casa...
Se incinge cuptorul la 180C , se pune pulpa intr-un vas rezistent la foc, se aseaza frumos felii de portocale pe marginea vasului de jur imprejur, se stropeste cu sucul de portocale ametecat cu apa si o lingurita de zahar dupa care se acopera vasul si se lasa la cuptor circa 35-40 minute.

Se descopera vasul, se mareste apoi temperatura la 220C si se mai lasa 15 minute. Este foarte gustoasa. Pofta buna!
Thursday, January 20, 2011 | 11 comments | Labels:

11 comments:

  1. Andreea
    January 20, 2011 8:22 AM

    Am simtit cum inghit in sec, nu stiam sigur de la ce, de la poze, de la portocale, de la carnitza aceea suculenta...in fine...mi-a pus capac. In curand am sa postez si eu reteta chinezeasca de pui cu portocale, ca vorba ta "e vremea portocalelor". Saru'mana!

  1. La-Chef-A
    January 20, 2011 12:17 PM

    Multumesc Andreea. Abia astept sa vad si eu ce minunatie faci tu cu puiul si portocalele. Imi place mult bucataria chineza si tot ce faci tu.

  1. sara & Miki
    January 20, 2011 1:45 PM

    Arata super de apetisant... Minunata prezentarea. Asi veni la masa. Pup!

  1. La-Chef-A
    January 20, 2011 4:29 PM

    Multumesc Sara & Miki. Cu mare placere. :*

  1. Lia
    January 20, 2011 11:43 PM

    Vai chefa ce bun e ce ai facut tu acolo !
    Eu fac ceva asemanator cu pulpele de curcan.
    Aroma portocalelor se potriveste manusa cu carnea.

    Pup you girl,apasat si repetat :)

  1. Salomeea
    January 22, 2011 4:57 AM

    De cum am văzut rețeta ta mi-am propus s-o fac! Așa de mult mi-a făcut cu ochiul încât ieri am și ”prestat-o”. Ce să zic? A ieșit nebunie curată...așa de mult ne-a plăcut. Voi pune acuși ”dovada” :) pe artaculinară...
    Mersi pentru rețetă!

  1. alexandra
    February 20, 2013 12:20 PM

    Am facut-o :) a fost foarte buna, dar cam amar sosul. Alta data voi curata portocalele si voi razui doar putina coaja. Altfel,a fost buna :D!

  1. La-Chef-A
    March 01, 2013 3:07 PM

    Alexandra, imi pare rau ca ti-a iesit sosul amar. Poate ai folosit portocale cu coaja mai groasa...nu-mi dau seama de ce. Multumesc oricum ca ai incercat una din retele mele. Te mai astept oricand pe blog.

  1. Gabriela
    April 01, 2013 11:19 PM

    Am incercat si aceasta reteta si am fost foarte multumita! Am pus mai putina coaja rasa de portocala si nu a iesit sosul amar.

  1. La-Chef-A
    April 02, 2013 4:59 PM

    Ma bucur nespus ca ti-a placut. Friptura asta ar trebui sa o mai prestez si eu, multumesc ca mi-a amintit de ea.

  1. Anonymous
    November 23, 2013 7:52 AM

    si ca aperitiv ce ne recomanzi?

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails