Nu pot sa zic ca ma dau in vant dupa varza de Bruxelles insa mi-a placut cum aratau crengutele pline cu aceste verze in miniatura si am decis sa le cumpar. Am cules cam jumatate din verze de pe creanga si am facut aceasta reteta rapida si gustoasa. Cu restul de verze voi decide zilele urmatoare ce voi face, dar pana una alta iata reteta de varza de Bruxelles la cuptor.

INGREDIENTE:

- 10-15 capatani varza de Bruxelles
- 1 catel de usturoi
- 3 felii bacon
- 1 lingura de ulei
- sare si piper
- 1 lingura cascaval ras


Dupa ce se curata capatanile de varza de pe tija, se spala varza sub jet de apa rece, se curata primele frunze si se taie cotorul.



Se pune la fiert in apa cu putina sare timp de 15, maxim 20 minute la foc potrivit. Cand varza este fiarta, se scurge bine de apa. Intre timp se taie in bucati mici baconul (eu am folosit un bacon din carne de curcan pentru ca este mai slab) si se caleste in putin ulei. Se adauga la sfarsit catelul de usturoi taiat marunt , dupa care se rastoarna varza peste aceasta compozitie, se presara cascaval ras si se pune la cuptor inca 5 sau 10 minute pana cand varza incepe sa se rumeneasca.

Se serveste calda, simpla sau ca garnitura la o friptura.
Pofta buna!


Monday, October 17, 2011 | 5 comments | Labels: ,

5 comments:

  1. feldefel.arts
    October 18, 2011 1:24 AM

    Misto! Atita doar ca n-as fi fiert-o, ca imi place in putere, si maream usor timpul la cuptor! Cred ca iesea perfecta pentru gustul meu!
    N-am vazut niciodata cum vine pe tija, la noi e varsata :)

  1. La-Chef-A
    October 25, 2011 7:38 PM

    Da, poate le fac direct la cuptor pe urmatoarele. Asa am gasit reteta pe net si am incercat sa nu ma abat prea tare pentru ca nu prea am gatit varza dintr-asta.

  1. feldefel.arts
    October 26, 2011 8:43 AM

    Le-am facut asa: totul direct la cuptor, necalit, nefiert, si cu mozarella in loc de cascaval.
    Mi-au placut mult! Pup!

  1. Anonymous
    November 07, 2011 5:19 AM

    asta nu e varza de bruxelles, se numeste bruxelles sprouts. probabil in romana s-ar traduce germeni de bruxelles.
    varza de bruxelles e varza aia pe care o punem la murat, facem salata sau mancare, are peste 1 kg pe bucata.

  1. La-Chef-A
    November 08, 2011 11:43 AM

    Chiar nu am stiut, multumesc pentru precizare. Intradevar in engleza li se spune sprouts ceea ce tradus inseamna germeni. Sunt curioasa acum cum arata cu adevarat varza de Bruxelles.

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails