Causa este o mancare traditionala peruana, un fel de terrina din piure de cartofi umpluta cu ton, creveti, avocado sau oua. In Peru causa se face cu un soi de cartofi galbeni papa amarilla, care au un gust si o culoare putin diferite de cartofii obisnuiti, sunt ceva mai galbeni si mai cremosi. Mai mult decat atat, este un fel de mancare versatil care permite mai multe variante, atat in continutul ​​piureului cat si in umpluturi.
Aici puteti gasi mai multe variante de Causa Peruana.

INGREDIENTE:

- 4-5 cartofi galbeni (eu am folosit Yukkon Gold)
- ardei iuti galbeni (ajíes amarillos)
- 1 avocado
- 1 rosie
- 2 lime (zeama)
- 2 oua fierte tare taiate felii
-2 cutii ton in apa
- 12 linguri maioneza
- 3 linguri ulei
- sare
- 10 masline negre
- patrunjel verde, ketchup (pentru decorat)

CUM SE FACE:

Se fierb ouale circa 8 minute in apa clocotita, se scot dupa aceea intr-un castron cu apa rece, se curata de coaja si se taie felii.
Se spala cartofii si apoi se pun in coaja la fiert in apa.

Intre timp se pregateste sosul de ardei iute. Se spala ardeii, se curata de vine si de seminte, se taie felii si se pun la fier. Se lasa circa 15 minute sa clocoteasca si apoi, intr-un robot de bucatarie se face o pasta cu ardeii fierti, 1 lingura de ulei, 1 lingura de apa, zeama de la jumatate de lime si un praf de sare si se amesteca bine pana cand se obtine o pasta.


Dupa ce au fiert cartofii, se lasa putin sa se raceasca si se curata de coaja.


Se piseaza si se amesteca cu sosul de ardei. Se sareaza dupa gust si se adauga 2 linguri de ulei si zeama de la 1 lime.

Se pregateste si pasta de peste. Am amestecat tonul scurs de apa cu maioneza si zeama de la jumatate de lime, apoi am condimentat cu sare si piper.



Am curatat avocado de coaja si l-am taiat felii.
In final am decorat o farfurie cu ketchup si jumatati de masline negre, apoi cu un inel de patiserie, poate fi o conserva careia i-ati scos ambele capete, am aranjat causa in straturi, presand bine fiecare strat. Am pus mai intai un strat de cartofi, a urmat un strat de pasta de peste, am acoperit cu o felie de avocado si din nou piureul de cartofi, peste care am pus o felie de rosie. Inainte de a-l servi l-am decorat cu felii de ou fiert , felii de masline si frunze de patrunjel.


Asa cum am mai spus , puteti alege insa orice combinatie a acestor ingrediente sau puteti deveni creativi adaugand propriile voastre idei de ornare. Incercati variatii de umplere folosind (in loc de ton), carne de crab, creveti, caracatita sau pui. Se serveste rece ca aperitiv.


Thursday, July 7, 2011 | 8 comments | Labels: , , , ,

8 comments:

  1. Dana Mariette
    July 08, 2011 11:45 AM

    Imi place tare mult combinatia de culori.

  1. Maya
    July 08, 2011 12:49 PM

    O prezentare superba!Arata fantastic!
    Mai ai o portie si pentru mine?
    Pupici si un weekend minunat,draga mea :*

  1. feldefel.arts
    July 08, 2011 11:16 PM

    Caprito, ce-a avut ieri forumul tau ca n-am putut sa-l accesez? toata noaptea m-am gindit la causa jucausa, mbaaaaaaaaaaai!

  1. La-Chef-A
    July 09, 2011 10:51 AM

    mariette: exact asta mi-a placut si mie la reteta asta, combinatia de culori.

  1. La-Chef-A
    July 09, 2011 10:53 AM

    Multumesc maya. O portie nu mai am :( dar pentru tine pregatesc eu repede ceva fantastic :*

  1. La-Chef-A
    July 09, 2011 10:56 AM

    feldefel: mbaaaaaaaai, asta e varianta usoara de causa jucausa, tu poti s-o faci in varianta grea, din margele :O)

  1. Lia
    July 10, 2011 1:06 PM

    Causa,asta e colorata precum costumele nationale peruane.
    E teribil de frumoasa.De buna nici nu ma indoiesc .:)

  1. La-Chef-A
    August 01, 2011 6:37 AM

    Asa e Lia, si mie mi-a placut ce frumos colorata este. Si chiar este buna!

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails