Acest fel de mancare elegant ce poate fi servit alaturi de o bagheta calda, este usor de preparat si poate fi usor modificat. In lipsa frunzelor de mustar puteti folosi spanac, sau kale si in loc de anghinare puteti pune alte legume cum ar fi dovlecei, conopida, cartofi, sau chiar morcov ras. Este delicioasa si poata fi servita atat calda cat si rece.



Am sa vorbesc putin despre mustar. Aceasta este o planta originara din regiunea Himalaya, India si este o planta cu flori galbene a caror seminte sunt folosite la prepararea binecunoscutului condiment mustarul, nu intamplator denumit si "regele condimentelor" fiind unul dintre cele mai apreciate si consumate condimente din lume. Frunzele acestei plante sunt comestibile fiind foarte sanatoase, cu un numar scazut de calorii si carbohidrati insa foarte bogate in vitaminele A si C, calciu si fier. De asemenea, aceasta planta este utila in lupta impotriva cancerului prin intermediul beta-carotenului si al antioxidantilor. Boabele de mustar se folosesc si pentru scaderea colesterolului.


INGREDIENTE:
- frunze de mustar (circa 200gr.)
- 1 ceapa
- 2-3 catei de usturoi
- 3 felii sunca
- 1 borcan anghinare marinata
- 1 cutie branza ricotta (240gr.)
- 6 oua
- cascaval ras sau parmesan
- 1 lingura ulei
- un praf de sare si piper

CUM SE FACE:

Am spalat bine frunzele de mustar sub jet de apa rece si le-am lasat la scurs. Am curatat si tocat ceapa si am calit-o intr-o lingura de ulei.


Am adaugat apoi frunzele de mustar si le-am calit cam un 1-2 minute, atat cat sa se inmoaie putin dar fara sa devina moi si apoase.

Am adaugat usturoiul pisat, sare si piper, le-am amestecat bine si am oprit focul.

Pentru aceasta tarta am folosit un vas cu pereti detasabili pe care am uns-o cu putin ulei ca sa se desprinda usor tarta de vas.

Am asezat pe fundul vasului amestecul de frunze de mustar si am presarat deasupra bucatele de sunca taiata.


Am folosit inimi de anghinare marinata pe care le-am scurs de zeama si le-am tocat marunt. Le-am presarat apoi peste frunzele de mustar si sunca. Daca vasul nu este foarte etans va recomand sa imbracati pe exterior vasul cu folie de aluminiu ca sa nu curga zeama care se lasa de la frunze in cuptor.



Am pregatit apoi un amestec din 6 oua si branza ricota, am condimentat si amestecat bine pana s-a omogenizat totul apoi am turnat amestecul in tava. Am presarat cascaval ras si am pus tava la cuptor la 250C circa 50 minte.





Pofta mare!



Tuesday, October 25, 2011 | 5 comments | Labels: , , ,

5 comments:

  1. feldefel.arts
    November 02, 2011 1:11 AM

    ... si uite cum m-am dat io peste cap de citeva zeci de ori - retine! fara sa ametesc ingrozitor - sa gasesc seminte de mustar sa-mi fac mustard greens.
    :D

    deh....

  1. Haplea
    November 09, 2011 9:39 AM

    O combinatie minunata.

  1. Maya
    November 09, 2011 2:28 PM

    Ce bine arata!

  1. La-Chef-A
    November 10, 2011 1:06 PM

    Raluca, din cate am citit eu se spune ca sunt foarte sanatoase. Au gust destul de aspru, mai pronuntat si parca mai amarui decat cel al spanacului. Abia astept sa-ti vad recolta de mustar :)

  1. La-Chef-A
    November 10, 2011 1:07 PM

    Haplea si Maya, va multumesc pentru vizita.

Post a Comment

linkwithin

Related Posts with Thumbnails